Marimekko drömmar blir sanna

Jag och min mamma fick i sommars ett riktigt "cravening" för  Marimekko sängkläder.

Bild från: Här!

Mamman skulle kolla lite i Finland under semestern om dom hade bättre priser där. Men så var inte fallet utan det var lika dyrt.... runt tusenlappen för ett set.

Vi satt och disskuterade detta när mamman kommit hem och vi satte oss vid datorn och kollade vad Marimekko tyger kostade istället. Vi hittade billiga tyger på Tradera som vi budade på och fick hem i höstas.

Vi har nu äntligen gjort en egen version av sängkläderna som är betydlig billigare och enligt min smak är sötare också :)





Vi köpte enfärgade sängkläder från IKEA och sydde på en remsa på kudden och en bredare på täckets överdel.

Bilderna är tyvärr dåliga på grund av att dom är tagna med min mobil utan blixt, vet inte var kameran har tagit vägen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0