Måndags bak

Eller mer önsketänkande... är så sugen på muffins men har packat ner hela mitt kök! Det är väl typiskt bara för att man inte kan just nu så kan man inte sluta tänka på muffins!



Här är muffins som jag bakade efter Leilas recept förra sommaren till min systers födelsedag. Mmmmm
Dekorerade med torkade & sockrade rosenblad från mammas trädgård (inga bekämpningsmedel) och torkad & sockrad lime.

Hur gör man? Man penslar rosenbladen med äggvita och sen doppas de i strösocker. Sen får de ligga på ett galler och torka över natten. Dom håller sig ganska länge i en välförsluten burk.



En till härliga sommarbak-bild att dregla över :) en fransk tårta med jordgubb- och vitchokladmousse. Citronmeliss är min absoluta favorit att dekorera med, det smakar så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0