Skatter

Igår härjade jag nere i mina föräldrars källare... Jag börjar uppskatta deras oförmåga att kunna slänga nått :) När jag var yngre kunde jag bli tokig på detta och köra storstädningar där allt flög ut! Dom verkar ha lyckats smyga undan en del saker vilket jag är glad för.

Hittat ett fint våningskakfat i silver (som kommer till användning på julbordet), en ljusstake i trä (à la dalarna) och denna gamla lykta...



Kommer ihåg att mamma hittade den i en sönderfallen stuga mitt emot min mormor Esters stuga i Finland när jag var 4. Tycker att den är jätte fin trots det äckliga spindelvävet...



Putsade upp den lite nu på morgonen och hängde den vid vår ytterdörr :)



Det lilla "hjulet" kallas för hjärtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0